شیر شاه | The Lion King
سینمایی مدت زمان: 118 دقیقه سال تولید: 2019

دانلود انیمیشن شیر شاه 2019 The Lion King

دانلود کارتون شیر شاه 2 دوبله فارسی در ویزور

در انیمیشن شیر شاه موفاسا، سلطان جنگل و همسرش صاحب یک پسر می‌شوند و نام او را سیمبا می‌گذارند. همچنین او را به عنوان جانشین موفاسا معرفی میکنند. این ادعا شاید بسیاری از اهالی جنگل و همچنین خودِ سیمبا را خوشحال کند اما زیاد به مذاق اسکار، برادر موفاسا، خوش نمی‌آید. او مدتی قبل از گله رانده شده و حالا که سیمبا به عنوان جانشین معرفی شده هیچ شانسی برای حکومت بر جنگل ندارد. او تنها با از میان برداشتن برادرش می‌تواند به خواسته‌اش برسد. اسکار بالاخره نقشه‌اش را عملی می‌کند. موفاسا را می‌کشد و خودش را جانشین او معرفی می‌کند.

حالا در ادامه داستان انیمیشن شیر شاه سیمبا هم از خانه فراری می‌شود و با دو دوست به نام های تیمون و پامبا در یک مرغزار بزرگ می‌شود. یک روز یک شیر ماده‌ی گرسنه به دوستان سیمبا حمله می‌کند و او آنها را نجات می‌دهد و متوجه می‌شود این شیر، دوست دوران کودکی‌اش نالا است. او به سیمبا می‌گوید به سرزمین خودش برگردد و به جنگل حکومت کند اما سیمبا که خودش را مسئول مرگ پدرش می‌داند مخالفت می‌کند. مدتی بعد سیمبا طی اتفاقاتی که برایش می‌افتد تصمیم می‌گیرد به جنگ اسکار برود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید کمپانی والت دیزنی بعد از موفقیتی که در ساخت فیلم کتاب جنگل داشت، این نسخه از انیمیشن شیر شاه را به صورت لایو اکشن تهیه کرده است. این فیلم با بودجه‌ای 260 میلیون دلاری کلید خورد و در نهایت به فروش جهانی بیش از یک میلیارد دلار رسید. این انیمیشن درام و ماجراجویانه درواقع بازسازی نسخه قدیمی آن مربوط به سال ١٩٩٤ است. انیمیشن شیر شاه قدیمی نامزد 4 جایزه اسکار و 4 گلدن‌گلوب شد و از این میان 2 اسکار و 3 گلدن‌گلوب به دست آورد.

نسخه‌ی جدید انیمیشن شیر شاه تنها نامزد اسکار، گلدن‌گلوب و بفتا شد. این انیمیشن در جوایز و مراسم معتبر سینمایی نامزد دریافت 30 جایزه شده و از این میان 10 جایزه را از آن خود کرده است. از شما دعوت می کنیم تماشای انیمیشن دوبله فارسی شیر شاه لذت ببرید.

ضمن آن که می توانید دیگر انیمیشن های جذاب امسال مانند فروزن 2 ، باب اسفنجی اسفنج در حال فرار، مینیون ها ظهور گرو ، اسکوب و ... نیز در وب سایت ویزورکیدز تماشا کنید.

نقد و بررسی

۹۸/۱۱/۲۰
عالی

ثبت نقد جدید

برای ثبت نقد باید وارد سایت شوید.